Usability, User Experience und Conversions im E-Commerce: Erfolgsfaktor Microinteractions?
- User Experience setzt sich aus pragmatischen und hedonischen Qualitäten zusammen. Beide Qualitätsdimensionen können durch die Umsetzung von Usability-Heuristiken und gezielter Gestaltung beeinflusst werden. Die User Experience auf E-Commerce-Websites beeinflusst den kommerziellen Erfolg und die Rate der Benutzer, die einen Kauf abschließen. Microinteractions sind ein Gestaltungsmittel, das auf Details fokussiert ist. Sie können die User Experience verbessern und unabhängig davon auch die Verkaufsrate erhöhen.
- User experience is composed of pragmatic and hedonic qualities. Both quality dimensions can be influenced by implementing usability heuristics and targeted design. The user experience on e-commerce websites influences commercial success and the rate of users completing a purchase. Microinteractions are a design tool that focuses on details. They can improve the user experience, and can also independently increase the conversion rate.
Author: | Philipp Fielauf |
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Document Type: | Bachelor Thesis |
Year of first Publication: | 2021 |
Date of final exam: | 2021/03/24 |
First Referee: | Konrad ScherferGND |
Advisor: | Alexander Niehaus |
Degree Program: | Online-Redakteur |
Language: | German |
Page Number: | 56 |
Tag: | Design; E-Commerce; Microinteractions; User Experience |
URN: | urn:nbn:de:hbz:79pbc-opus-18115 |
Licence (German): | ![]() |