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Usability, User Experience und Conversions im E-Commerce: Erfolgsfaktor Microinteractions?

  • User Experience setzt sich aus pragmatischen und hedonischen Qualitäten zusammen. Beide Qualitätsdimensionen können durch die Umsetzung von Usability-Heuristiken und gezielter Gestaltung beeinflusst werden. Die User Experience auf E-Commerce-Websites beeinflusst den kommerziellen Erfolg und die Rate der Benutzer, die einen Kauf abschließen. Microinteractions sind ein Gestaltungsmittel, das auf Details fokussiert ist. Sie können die User Experience verbessern und unabhängig davon auch die Verkaufsrate erhöhen.
  • User experience is composed of pragmatic and hedonic qualities. Both quality dimensions can be influenced by implementing usability heuristics and targeted design. The user experience on e-commerce websites influences commercial success and the rate of users completing a purchase. Microinteractions are a design tool that focuses on details. They can improve the user experience, and can also independently increase the conversion rate.

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frontdoor_oas
Metadaten
Author:Philipp Fielauf
Document Type:Bachelor Thesis
Year of first Publication:2021
Date of final exam:2021/03/24
First Referee:Konrad ScherferGND
Advisor:Alexander Niehaus
Degree Program:Online-Redakteur
Language:German
Page Number:56
Tag:Design; E-Commerce; Microinteractions; User Experience
URN:urn:nbn:de:hbz:79pbc-opus-18115
Licence (German):License LogoCreative Commons - Namensnennung-Weitergabe unter gleichen Bedingungen