Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)
  • search hit 48 of 101
Back to Result List

Verändertes Informationsverhalten durch Facebook und WhatsApp am Beispiel Kongo, anhand von Kongolesen die in Deutschland leben

  • Die vorliegende Bachelor Thesis gibt einen Überblick über die Schwierigkeiten der Kommunikation unter den Kongolesen in der Vergangenheit wieder. Für die in Deutschland eingewanderten Kongolesen war es nicht einfach sich mit den Familienmitgliedern im Kongo in Verbindung zu setzen. Es war nicht möglich jeden Tag die Stimme von der geliebten Oma zu hören, da im Kongo nicht jeder ein Telefonanschluss besaß, waren viele Einheimischen auf dem reichen Nachbarn von neben an angewiesen, der ein Telefonanschluss besaß, damit zu mindestens die Verwandten in Deutschland die Möglichkeit hatten ihre Verwandten im Kongo zu erreichen. Der Postweg war viel zu lang, da die Infrastruktur zerstört war. In den 90er fing die kleine Revolution mit den Handys an. Was für viele als selbstverständlich war, war für die meisten Kongolesen ein großer Schritt in Richtung der Telekommunikation. Mit den Sozialen Netzwerke und Messenger-Dienste wurde ein noch größerer Revolutionärer Sprung gewagt.
  • This thesis portrays an overview of the difficulties of communications amongst the Congolese society in the past. The Congolese nationals immigrated in Germany, had a hard time keeping in touch with family members residing in the Congo. Everyday situations like hearing the voice of the beloved grandmother was impossible due to no phone connections. It was very common for locals to depend on wealthy neighbours, to be able to use a phone and therefore stay connected to their relatives residing in Germany. Using communications via post, took way too long as the infrastructure was destroyed. The tiny mobile phone revolution has been created in the 90s. What has been considered normality for the majority of Europeans and Americans, this was a major step forward in the world of telecommunications for the majority of Congolese citizens. Social networks and messenger services, has simplified the communications for Congolese globally. How social networks and messenger services has changed the communication is examined and evaluated with the present Bachelor thesis.

Download full text files

  • BA_Mvunuku_Mudjacka.pdf
    deu

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Mudjacka Mvunuku
Document Type:Bachelor Thesis
Year of first Publication:2017
Date of final exam:2017/08/30
First Referee:Matthias Fank
Advisor:Ivonne Preusser
Degree Program:Informationswirtschaft
Language:German
Page Number:58
Tag:Messenger-Dienste
GND Keyword:Handy; Kommunikation; Kongo; Soziales Netzwerk
Institutes:Institut für Informationswissenschaft der TH Köln
Access Rights:Zugriffsbeschränkt
Licence (German):License LogoCreative Commons - Namensnennung-Weitergabe unter gleichen Bedingungen