Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)
The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 5 of 9
Back to Result List

Googles Accelerated Mobile Pages (AMP) : Auswirkungen für Publisher am Beispiel von RTL interactive

  • Das Accelerated Mobile Pages (AMP) Projekt ist Googles Maßnahme zur Optimierung der User Experience beim Surfen mit dem Smartphone. Es legt den Fokus auf die Ladezeit von mobilen Webseiten. Publisher können das eigens entwickelte AMP-Framework nutzen, um blitzschnelle Varianten ihrer Seiten bereitzustellen. Die vorliegende Masterarbeit beschäftigt sich mit der Frage, welche Auswirkungen das Framework, zusätzlich zum Faktor Ladezeit, für Publisher hat. Konkret wurden die Vor- und Nachteile des AMP-Projekts am Beispiel des Publishers RTL interactive untersucht. Dazu wurden zum einen Interviews mit drei Experten aus dem Unternehmen geführt und zum anderen die Entwicklung verschiedener Leistungskennzahlen aus dem Bereich der Suchmaschinenoptimierung für drei unterschiedliche Portale analysiert.
  • The Accelerated Mobile Pages (AMP) Project is Google’s measure of optimizing the user experience when browsing the internet with a smartphone. The focus is on improving the load time of mobile web pages. Publishers can use the special AMP framework to provide versions of their pages that load instantly. This thesis deals with the consequences that the framework has for publishers, in addition to the effects on load time. In concrete terms, the advantages and disadvantages of the AMP project were investigated using the publisher RTL interactive as an example. For this purpose, three experts from the company were interviewed and the development of various key performance indicators from the field of search engine optimization was analyzed for three different websites.

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Anja Gies
Document Type:Master's Thesis
Year of first Publication:2017
Date of final exam:2017/10/16
First Referee:Selma Strahringer
Advisor:Gernot Heisenberg
Degree Program:Markt- und Medienforschung
Language:German
Page Number:146
Tag:AMP; Accelerated Mobile Pages; mobile Website
GND Keyword:Google; Suchmaschinenoptimierung
Institutes:Institut für Informationswissenschaft der TH Köln
Access Rights:Zugriffsbeschränkt
Licence (German):License LogoCreative Commons - Namensnennung-Weitergabe unter gleichen Bedingungen