Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)
The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 3 of 10
Back to Result List

Free or Fee - Digitale Erlösmodelle von Zeitungsverlagen in Deutschland

  • Zeitungsverlage durchlaufen in Zeiten der Digitalisierung und des Internets, wie alle Mediensektoren, einen Prozess des Wandels. So stehen sie vor der Aufgabe neue Erlöswege zu beschreiten, um dem Rückgang der Print-Auflagenzahlen nachhaltig entgegen zu wirken. Einer dieser Wege stellt die digitale Monetarisierung der selbst produzierten Zeitungsinhalte (Content) dar. Dabei können Zeitungsverlage verschiedene Digitalprodukte (E-Paper, stationäres sowie mobiles Web-Angebot, App) anbieten und diese je nach gewähltem Erlösmodell (Free, Metered, Freemium, Hard Paywall) miteinander kombinieren. Der Fokus dieser Arbeit liegt in der Darstellung dieser kostenlosen und kostenpflichtigen digitalen Erlösmodelle und welche derzeit in Deutschland Anwendung finden. Um einen aktuellen Überblick über die Verbreitung digitaler Erlösmodelle im deutschen regionalen und überregionalen Tageszeitungsmarkt anzubieten, werden die Ergebnisse einer eigenständig durchgeführten quantitativen Erhebung im deutschen Zeitungsraum integriert.
  • In times of digitalization and of the internet, newspaper publishers, as all media sectors, pass through a transformation process. They are confronted with the issue of finding new revenue models to counteract the decrease of edition figures. One way consists in the monetization of self-produced content. In this current process newspaper publishers have the possibility to offer different digital products (digital edition, Website for stationary and mobile devices, App). These can be combined with each other, depending on what revenue model (free, metered, freemium, hard paywall) is chosen. The focus of this paper is the description of the different digital revenue models and to find out which of them are currently applied in Germany. A self-contained quantitative enquiry in the German newspaper sector has been realized in this paper. The results of this enquiry are integrated to provide a current overview of the extension of the revenue models in the German daily newspaper and national press market.

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Michael Üreyil
Document Type:Bachelor Thesis
Year of first Publication:2013
Date of final exam:2013/09/13
First Referee:Frank Linde
Advisor:Ragna Seidler-de Alwis
Degree Program:Informationswirtschaft
Language:German
Page Number:68
GND Keyword:Deutschland; Digitalisierung; Erlös; Zeitung
Access Rights:Zugriffsbeschränkt
Licence (German):License LogoCreative Commons - Namensnennung-Weitergabe unter gleichen Bedingungen