Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)
The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 6 of 728
Back to Result List

Politische Satire in Social Media - Eine Analyse zur erfolgreichen Positionierung von Fernsehsendungen

Political satire in social media - an analysis for a successful positioning of television broadcast

  • Die vorliegende Masterarbeit beschreibt Faktoren, die den Erfolg eines Beitrags in Social Media erhöhen. Dabei beziehen sich die Ausführungen auf die Veröffentlichungen von Fernsehsendungen zu politischer Satire. Dazu wurden alle Beiträge, die im November 2018 auf den Social Media Profilen von heute SHOW, Extra 3 und Neo Magazin Royale gezeigt wurden, erhoben und hinsichtlich eines Erfolgswertes analysiert. Dabei konnten Kategorien festgelegt werden, die einen Einfluss auf den Erfolgswert eines Postings haben.
  • This master thesis describes parameters, which increase the success of a social media post. The implementation refers to the publications of television broadcasts which contain political satire. In favor of an analysis of a rate of success all of the posts which has been published in november 2018 on the social media profiles of heute SHOW, Extra 3 and Neo Magazin Royale are collected. There are categories which indicate an influence on this rate of success.

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Julia-Maria Frings
Document Type:Master's Thesis
Year of first Publication:2019
Date of final exam:2019/04/23
First Referee:Amelie Duckwitz
Second Referee:Konrad Scherfer
Degree Program:Markt- und Medienforschung
Language:German
Pagenumber:150
GND Keyword:Politische Satire; Social Media
Access Rights:Zugriffsbeschränkt
Licence (German):License LogoCreative Commons - Namensnennung-Weitergabe unter gleichen Bedingungen