Informationskompetenz im Lehramtsstudium – Analyse, Bedarfe, Perspektiven
- Die vorliegende Arbeit befasst sich mit dem Thema Informationskompetenz unter dem spezifischen Blickwinkel des Lehramtsstudiums. Dazu wurden die Themenkomplexe Lehramt und Informationskompetenz theoretisch aufgearbeitet. Durch eine systematische Literaturrecherche wurden aktuelle Erkenntnisse, Bedarfe und Desiderate im Bereich Lehramt herausgearbeitet und Implikationen für zukünftige Bedarfe für das Lehramtsstudium sowie bibliothekarische Angebote für die Zielgruppe Lehramtsstudierende abgeleitet.
- This thesis examines information literacy from the specific perspective of teacher education. For this purpose, the topics of teacher training and information literacy were theoretically examined. Through a systematic literature review, current findings, needs and desiderata in the field of teacher education were identified and implications for future needs in teacher education and library services for the target group of teacher education students were derived.
Author: | Laura May Kupke |
---|---|
Document Type: | Master's Thesis |
Year of first Publication: | 2023 |
Date of final exam: | 2023/04/24 |
First Referee: | Inka TappenbeckGND |
Advisor: | Anke Petschenka |
Degree Program: | Master in Library and Information Science |
Language: | German |
Page Number: | 95 |
GND Keyword: | Informationskompetenz; Lehramt; Lehramtsstudium; Lehrerbildung |
Access Rights: | Zugriffsbeschränkt |
Licence (German): | ![]() |