Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)

Informationskompetenz im Lehramtsstudium – Analyse, Bedarfe, Perspektiven

  • Die vorliegende Arbeit befasst sich mit dem Thema Informationskompetenz unter dem spezifischen Blickwinkel des Lehramtsstudiums. Dazu wurden die Themenkomplexe Lehramt und Informationskompetenz theoretisch aufgearbeitet. Durch eine systematische Literaturrecherche wurden aktuelle Erkenntnisse, Bedarfe und Desiderate im Bereich Lehramt herausgearbeitet und Implikationen für zukünftige Bedarfe für das Lehramtsstudium sowie bibliothekarische Angebote für die Zielgruppe Lehramtsstudierende abgeleitet.
  • This thesis examines information literacy from the specific perspective of teacher education. For this purpose, the topics of teacher training and information literacy were theoretically examined. Through a systematic literature review, current findings, needs and desiderata in the field of teacher education were identified and implications for future needs in teacher education and library services for the target group of teacher education students were derived.

Download full text files

  • MA_Kupke_Laura.pdf
    deu

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Laura May Kupke
Document Type:Master's Thesis
Year of first Publication:2023
Date of final exam:2023/04/24
First Referee:Inka TappenbeckGND
Advisor:Anke Petschenka
Degree Program:Master in Library and Information Science
Language:German
Page Number:95
GND Keyword:Informationskompetenz; Lehramt; Lehramtsstudium; Lehrerbildung
Access Rights:Zugriffsbeschränkt
Licence (German):License LogoCreative Commons - Namensnennung-Weitergabe unter gleichen Bedingungen